6.7.2007

Koristeltu kukkasin

Treenasin tuossa joku päivä vapaata konetikkausta, kun aikaisemmin esittelemäni kukkatyö on vihdoin siinä vaiheessa, että sen saisi tikata. Minähän en ole mikään suuri osaaja tuossa konetikkauksessa eikä käsintikkaukseen jaksa ryhtyä ellei ole pakko. On edellisestä kiemuratikkauksesta kulunut jo pari vuotta aikaa. Harjoittelin nyt tikkausta köynnöskuviolliselle kankaalle kankaan kuvioita mukaillen ja tein harjoituksistani söpölit kukkakoristeiset patalaput. Vielä tarvitsee kyllä harjoitella kovasti ennen kuin otan ison työn käsittelyyn.


Tänään tehtiin myös tälläinen kokeilu, kun oli vähän ylimääräistä laastia. Alla on suuri ruttojuuren lehti ja toiveissa on saada kiva lehtikulho pihakoristeeksi. Kestää varmaan pidemmän aikaa ennen kuin tuo on kuivunut, kun paksuimmillaan laastia on varmaan 4 cm. Toivottavasti se nyt onnistuu vaikka me ei laitettu siihen mitään runkomateriaalia.


It has been two years since I made free-motion stitching, and I wanted to use it to this flowery quilt. Now I used vine print fabric to practise it and stiched by the print. From that practise I made these cute flower decorated potholders. I still have lots of practising to do...

Today we made this experiment with big leaf and mortar. I hope it succeeds!

1 kommentti:

Sonja kirjoitti...

Kivat kesäiset patikset :)